Hovorí sa, že všetko sa začína v hlave. Vymyslíme si, že ideme chudnúť, zdravo žiť, cvičiť, prestaneme fajčiť atď. Zo začiatku sme nadšení a odhodlaní, plní sily a elánu, že by sme ľahko vybehli aj na Gerlachovský štít. No a potom to príde, v práci máme na stole plno úloh, ktoré sú dôležité, kolega dal výpoveď, prácu treba spraviť. A asi na nás aj niečo lezie, trošku sme prechladli, deti nám ochoreli a skrátka nevládzeme a nemáme ani pomyslenie na cvičenie. Chystať si niečo zdravé na jedenie? No kto by na to mal silu.

Ako z toho von?

Vyhraďte si chvíľku pre seba. Sústreďte sa na seba. Naučte sa techniku, ktorá vám pomôže zvládať aj záťažové situácie. Nadýchnite sa asi na 5 sekúnd, zadržte dych tiež na 5 sekúnd a na 5 sekúnd vydýchnite. Takto dýchajte niekoľko minút a sústreďte sa len na svoje srdce. Na tejto technike je výhodné, že ju môžete nenápadne praktikovať hocikde /môžete vynechať zadržanie dychu a robte len nádych a výdych/.

Ak môžete, na chvíľku si uvoľnite aj telo. Ľahnite si na zem, zavrite oči, dajte ruky za hlavu tak, aby boli predĺžením chrbtice, stiahnite plecia a uvoľnite hlavu. Striedavo sa vyťahujte za rukami, za nohami a potom naraz, akoby vás niekto ťahal hore a dole. Potom sa ponaťahujte ešte do kríža striedavo ľavá ruka – pravá noha a pravá ruka a ľavá noha.

Tento jednoduchý cvik ponaťahuje všetky svaly v tele, zároveň príjemne uvoľní a odstráni stres a napätie.