Nemáte čas ísť do fitka a namiesto cvičenia musíte doma upratať? Spojte to a pri upratovaní si aj zacvičte:

  • Dajte si kôš s bielizňou k práčke a pri triedení sa neohýbajte, ale spravte drep pre každý kus prádla
  • Pri umývaní dlážky robte výpady. Tyč od mopu využijete ako oporu.
  • Pri umývaní riadu môžete sťahovať sedacie svaly.
  • Ak budete utierať prach na poličkách, postavte sa na špičky
  • Pri umývaní okien zapojíte celú hornú časť tela

Za hodinu upratovania zapojíte až 80% svalov a spálite 300 kcal.

Cvičenie v práci

  • Nastavte si budík o pol hodinky skôr a skúste ísť aspoň jednu zástavku peši
  • Potrebujete konzultovať s kolegom, ktorý sedí v tej istej budove? Nepoužívajte internet ani telefón, ale choďte za kolegom osobne
  • Ak sa dá, choďte po schodoch a nie výťahom
  • Keď telefonujete, vstaňte. Ak môžete, tak sa pri telefonovaní prechádzajte po kancelárii
  • Nejedzte bezmyšlienkovite za pracovným stolom. Radšej sa choďte najesť do jedálne. Ak je pekné počasie, pripravte si jedlo doma a najedzte sa na čerstvom vzduchu

Cvičenie v dopravných prostriedkoch

V aute (ak čakáte na semafóroch, prípadne v kolóne)

  • Zatnite sedacie svaly a narátajte do 10, potom uvolnite
  • Stlačte kolená k sebe a narátajte do 10, potom uvolnite
  • Držte volant a stiahnite k sebe lopatky a plecia tlačte smerom dole, taktiež narátať do 10 a uvoľniť.

V autobuse

  • Predstavte si, že máte malé nohavice a snažíte sa zapnúť gombík. Vťahujte brucho a chvíľu vydržte, uvoľnite.
  • Môžete posilňovať panvove dno. Predstavte si, že musíte ísť na WC a nedá sa. Silno zapojíte panvové dno. Chvíľu držte a uvoľnite.